torsdag 24 september 2009

Nya tyger på g...

Jag besöker i hufvudstaden denna vecka. Har varit på Tygverket en sväng och hittat en massa underbara tyger, men jag måste hålla hårt i slantarna då jag även ska ner på syfestivalen om två veckor. Det blev iallafall ett par tyger som smög sig ner i en påse: ett underbart cord-tyg med orange botten och små-små bruna prickar, ett randigt jerseytyg och ett brunt bomullstyg med vita små prickar. Alla 3 är underbara. Nu längtar jag hem till symaskinerna ;) Kanske ska passa på att tvätta tygerna här hos svärmor så att jag kan sy på en gång när jag kommer hem.

Jo jag var ju även in på Ohlssons tyger och fyndade: orange mudd, brun mudd och grå/svart microfleece. Även dessa tyger längtar efter att få bli roliga ting nästa vecka.

Håll i hatten: här ska ting skapas. Har så mycket jag vill göra, så många idéer, måste nog börja skriva ner alla ting jag kommer på.

1 kommentar:

  1. vi gillar dig fast du köper en massa tyg ;) puss puss från den där gula villan på fagernäs!

    SvaraRadera