fredag 25 september 2009

Tyg till en tunika..

...ja det var det enda som åkte med mig hem på t-banan idag. Dessutom är det till mig själv, helt otroligt. Jag var bara tvungen att springa in på Ohlssons tyger igen en sväng, kanske kunde de ha fått någonting nytt sen igår. Jaaa visst hade de fått det. En av tjejerna stod och packade upp lite nya viscosetyger och jag kunde inte stå emot "tygtarmen" som krävde att jag skulle handla. Först hittade jag tyget i vit/grå/svart-skala men sen såg jag det i natur/beige/brun och lyckan var gjord. Tjejen packade upp tyget åt mig och jag tog genast tygrullen under armen och marscherade mot kassan. Hon frågade om jag verkligen inte hittade någonting mer... hi hi...hon skulle bara veta hur ofta jag besöker tygaffären, alltså tygkedjan som sådan.

Fick även med mig 3 små tygprover som kan tänkas bli projekt i framtiden. Måste bara se över hur mycket tid jag har och vad jag behöver göra innan jag tar på mig ytterligare syprojekt.

Tyvärr ingen bild ännu på tyget från idag eller det jag inhandlade igår. Håll ut det kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar