lördag 7 november 2009

Marimekko- till salu

Jag har lyckats hitta en liten bit av Marimekkos underbara vaxduk =). Var bara tvungen att prova göra ett par napptetror i detta. Nedan ser du två av dessa. En tredje har jag gett bort till ett par kompisar och deras underbara dotter T. Mycket uppskattad present. Mönstret gör att alla blir unika och otroligt fina, har även valt olika färg på dragkedjorna för att de ska bli så individuella som möjligt.



Mönster: Omgjort från ett jag hittat tidigare.
Material: Marimekkos vaxduk i rött från en butik i Skövde. Dragkedja från lokala tygbutiken.

Plus: Vaxduken är underbar att sy i, jag blir så glad bara av att titta på dem.
Minus: Det är ganska dyrt material till dessa i jämförelse med annan vaxduk.
Är du intresserad av en av dessa underbara tetror maila noreik@live.se men skynda dig för jag har bara 2 stycken kvar.

1 kommentar:

  1. Vilka fina!! Liv behöver dreggelscarfs..hon är en liten kräkbebis! och snygg klänningen blev, det så synd att bilderna inte riktigt övernsstämmer med verkligheten men men! kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera