torsdag 19 november 2009

Klänningstunika

En klänningstunika alldeles till mig själv =)


Det är ganska ovanligt att jag hinner sy till mig själv men nu hade tyget väntat länge nog och jag visste precis vilken modell jag ville ha. Den blev perfekt, supersöt och störtskön.

Material: Bomullschambrey från Stoff och stil, vitt spetsband från Hem och hobby.

Mönster: Omgjort från ett Stoff och stil till eget =)

Plus: Att den faktiskt stannar hos mig och att jag stortrivs i den. Söt som socker, börjar tycka om spets mer och mer ;)

Minus: Att jag var så himla stressad när jag gjorde den och att tyget nu är slut. Underbar kvalité, måste inhandla mer.

1 kommentar:

  1. Vilken jättesöt klännigstunika och plus för att den är skön också. Jag bor i klänningar eller i mina nya kantarell muddisar den är svårt att vara kreativ med stela jeans.

    SvaraRadera