lördag 7 november 2009

Glittergrön klänning

Beställd konståkningsdräkt till en tjej som fick välja tyg själv. Roligt mönster på för att liva upp klänningen litegrann.




På baksidan kan man se en liten del av den vita glitterdekorationen samt även på ärmen.


Mönster: Blandade mönster från en massa olika som jag har ritat om, så med andra ord: eget :)

Material: Grön glittervelour från det "egna" tyglagret (kommer inte ihåg vart jag köpt det från början), vitt glittervelour även det från det egna lagret samt paljettband från AG´s textil.

Plus: Att jag har kantat med CP:n och det blev bra, riktigt snyggt måste jag säga. Tyget är så snyggt, kommer nog göra succé på isen.

Minus: Att vissa detaljer måste bara sys för hand och det tar sååån tid, men fint blir det. Minus även för att grönfärgen inte riktigt kommer till sin rätt på bild. Mycket snyggare i verkligheten.

1 kommentar:

  1. Jättefin klänning! De här tygerna är svåra att fånga på bild, vet själv hur det är. Men jag kan föreställa mig att de är superfina i verkligheten! Syns tydligt att det glittrar i alla fall!

    SvaraRadera