onsdag 21 oktober 2009

Mössor och en dreggelscarf

Molntygerna är just nu en av mina favoriter, de är så underbara. Blir så glad av att bara se tygerna och ännu bättre när jag har hunnit producera nåt i det. Här blev det en röd molnmössa.


Hann med att göra en till mössa av bara farten när jag var igång sent under kvällen. Kunde inte heller motstå att prova mitt dreggelscarfmönster. Endast knappen baktill som saknas och den får hammaren applicera under morgondagen. Vill inte väcka grannarna ju ;)






Både molmmössan och den randiga mössan med tillhörande dreggelscarf (eller halsduk) är till salu. Maila noreik@live.se om du är intresserad.




Närbild på det randiga tyget.


Mönster: Mössa - eget, dreggelscarf - eget.

Material: Molntyg från JNYdesign och randig trikå från Tygverket på Söder. Även använt svart muddtrikå från Eurokangas.

Plus: Att jag kan nog sy mössorna i sömnen ;) samt att jag blev nöjd med dreggelscarfen. Har bara ritat om den ett par gånger.

Minus: Att färgåtergivningen på det randiga tyget inte blev bra. Mycket finare i verkligheten & att klockan sprang ifrån mig så jag inte hann sy mer...får kliva upp tidigt imorgon och se vad jag hinner med.

1 kommentar: