tisdag 20 oktober 2009

Raglantröja

Har hunnit provsy en raglantröja delvis med min nya Coverpro. Ett av de första riktiga plaggen. Vi kommer inte riktigt överens ännu, har en inlärningsperiod. Får se hur länge den varar.

Sen som ni kan se så är inte bilden som den brukar...jag håller på att lära mig photoshop o är inte överens med det programmet heller. Arrghhh.

Nåja åter till tröjan. Gjorde den i storlek 86 men jag misstänker att den är minst en 92 kanske till och med 98. Vi får se, ska låna en liten levande "provdocka" så får jag återkomma vilken storlek de egentligen är.

Mönster: Meedom
Material: Randig trikå från MG tyger, mudd från Ohlssons tyger.

Plus: Jag tycker verkligen om den randiga trikån och modellen som sådan. Helt underbart rolig att sy.

Minus: Att jag inte tycker storleken stämmer och att photoshop sabbar min bild!

Tillägg: Tröjan är nu provad på en liten tjej. Gjorde storlek 86 enligt mönstret, la till mudd i ärmar och nertill i midjan. Den verkliga storleken blev 104/110!!! Helt otroligt, ja ja nu vet jag iallafall att dessa storlekar är stora. Otroligt fin var den på lilltjejen M. Tröjan fick stanna kvar där på en gång =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar