tisdag 20 oktober 2009

Muminlapptäcke

Det här täcket är gjort för P´s mage, det vill säga: bebisen som fortfarande är i magen :)


Storleken på täcket är ca 145x90.

Baksidan på mumintäcket ser ut såhär fast många många fler... Man kan inte låta bli att tycka att de är helt underbara och söta. Kärlek, mmm, det är grejer det!



Mönster: Eget


Material: Mumintyg i bomull: grönt, rosa och blått, inhandlat på Eurokangas i Finland. Baksidan är även den i bomullstyg med Kärleksmumin, även det från Eurokangas. Vadd från Stoff och stil och lila kantband från lokal butik.


Plus: Att P blev överlycklig och genast började bädda med täcket. Att jag själv är väldigt nöjd med "dikessömmarna" =).


Minus: Att jag inte har en kantbandsmojjäng till min Pfaff. Upptäckte att det är nog bra att införskaffa. Mycket tänkbar födelsedagspresent till mig!

2 kommentarer:

  1. Det är helt underbart! Igg kan få låna ;) men Vide i magen kommer snusa sött under täcket i sin sovgunga, i vagnen, ja där han hamnar helt enkelt!

    SvaraRadera
  2. Verkligen superfint! Kul med en massa pysseltid...önskar att jag hade/tog mig mer av den varan.

    Kram L

    SvaraRadera