fredag 9 oktober 2009

Syfestivalen - rapport

Yes jag har spenderat hela dagen på Syfestivalen= 8 timmar!!!

Dagen började tidigt för att ta sig hela vägen ut till Kistamässan. Kön ringlade sig låååång låååång, blåsigt och kallt var det dessutom och alldeles alldeles underbart. Ja alltså när jag väl kom in i värmen ;)

Jag hade ju funderat på att kanske! titta på/köpa en Coverpro men jag hade inte bestämt mig. Spanade runt litegrann, mycket folk var det. Handlade lite randig mudd från E-slöjd, gick vidare med raska steg till JNYdesign. Där köpte jag bruna moln, röda moln, mörkgröna moln, lime/bruna kaniner samt det underbara djungeltyget =) Fick mig en liten pratstund med Jenny och sen bar det av mot Janome.

Jag visste vilken maskin jag var ute efter: Coverpro 1000 CP! Helt underbar, killen visade mig lite hur den fungerade. Vi pratade lite tillbehör och sen till priset. Helt okej pris på maskinen och sen blev tillbehören betydligt billigare än vad jag hade hoppats på. Så nu är jag stolt ägare till en coverpro =) har ju inte fått med mig den hem idag, tack och lov! Ja jag säger det för jag ska ju ta flyget hem och med alla tyger och en symaskin så hade jag garanterat fått övervikt! Jag har ju dessutom varit och hämtat ut min lillasysters nya specialgjorda skridskor som jag ska ta med mig hem. Bra alltså med fri frakt på coverpron ;)

Kilade runt på mässan, kände mig som en yr höna. Tror jag har gått 17 varv eller nåt (jag var inte den enda som gjorde det!). Hamnade hon Nea Nobelle för att spana lite i Ottobre-tidningarna på mönster. Träffade där en tjej som hette Malin, surrade litegrann om mönster och sömnad. Köpte en tidning, den andra var tillfälligt slut på mässan: typiskt!

I montern bredvid höll MG-tyger till. Har handlat tidigare av dem på mässa, mycket bra. Hittade en ullfleece i grönt som jag ska provsy en liten kappa i. Vilken storlek och till vem? Ja det får vi se. Det har även slunkit med 2 randiga tyger därifrån, ett i marinblått och det andra i rött. Slutade med att vi traskade runt tillsammans och spanade på tyger, fikade lite och vilade benen. Mycket roligt med nya sykompisar =)

Vidare mot Mjuka tyger där pirattyget fanns att skåda samt finfin matchande interlock. Köpte givetvis lite av detta också... Tål att tilläggas att jag redan hade varit förbi och spanat på pirattyget 2 gånger innan jag slog till *hi hi*.

Sista svängen jag vandrade runt slutade med att jag köpte ett multisnittmönster innehållande bland annat ett superfint byxmönster och sen var jag återigen förbi till Mjuka tyger och köpte lite prickig velour som jag hade spanat på hela dagen men inte kunnat bestämma mig för vilken färg. Ja vad blev det då? undrar du säkert. Lime med mörklila prickar och röd med oranga prickar.

Nu är jag alltså åter till "mitt" boende (bor hos svärmor) med mycket trötta fötter. Synd att jag inte hade en stegräknare idag, hade varit kul att se hur långt det blev =) Längtar hem till symaskinerna så fort jag ser alla tyger. Måste nog gömma dem i väskan tills jag åker. Självklart har jag ingen kamera med mig så vill du se vilka tyger jag inhandlat får du snällt gå in på alla länkar ;)

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Det tog ett tag innan jag hittade dig. Fick för mig att du stavade med j istället för i, men till slut kom jag på det=). Kul att du köpte lite prickig velour också.
    Jag ångrar att jag inte köpte den gula interlocken hos mjuka t. annars är jag nöjd med allt.
    Har klippt till 2 klänningar, en i djungeltyget och den andra i multistjärnvelouren.
    Kul att få träffa dig, och jag återkommer snart med länk till min blogg.
    Ha en bra flygresa hem=)
    Malin

    SvaraRadera
  2. lät som en kul dag. Jag var också där några timmar och spänn fattigare!

    SvaraRadera