onsdag 14 oktober 2009

Tangoklänning

En beställd tangoklänning till fröken A =)

Mamma M hade inhandlat fransar och ett underbart nättyg med röda detaljer. Efter lite trixande då tyget inte var såå stretchigt så lyckades jag knopa ihop denna. Röd underkjol i meshnät samt svarta undertrosor. Under nättyget i överdelen är det svart baddräktslycra.






Banden i ryggen ordnades när A var på plats för att prova klänningen. Det är ju så mycket lättare att göra axelbanden på en gång och slippa sprätta. Sen är det en bonus att man kan ändra sig och prova olika varianter och mönster med banden =)





En mycket nöjd A med sin mor M åkte från mig med dräkten i en påse. Nu väntar vi med spänning för att få se den på isen och på alla tävlingar framöver i vinter.


Material: svart och röd baddräktslycra: eget förråd. Röd meshnät: AG´s textil. Svart nät med röda detaljer: Sidencarlson. Fransband: ? (mamma M hade med sig det)

4 kommentarer:

  1. Du är så himla duktig på dräkter, det kan inte vara det lättaste.
    Jag ångrar oxå en sak, och det var den gula interlocken som matchade till piraterna=(.
    Malin

    SvaraRadera
  2. Tack =) Jag har nästan aldrig problem med tygerna. Hör att det är många som tycker att det är lite besvärligt att sy i jersey och andra tyger som baddräktslycra. Tycker det svåraste med konståkningsdräkter är att bestämma sig för hur den ska se ut, inte att sy den ;)

    Och ja det är bara för fint den orangegula interlocken till piraterna =) är så nöjd över den. Har redan börjat fundera på när mässan är igen till våren ;)

    SvaraRadera
  3. Jättefin dräkt! Lägger till dig bland mina favoriter bums, här kan jag säkert hitta inspiration och diskutera idéer med en likasinnad när det behövs! :-)

    SvaraRadera